NUMMER SJU

BERRA & GURRA.

Min för tillfället absoluta favoritreklam. Reklamen för postkodlotteriet/postkodmiljonären. Följande är en dialog som ofta reciteras hemma hos oss. Eller det är snarare en monolog eller en monologisk dialog. Jag läser alltså upp den själv. Oftast för mig själv. På grymt bred stockholmska. Sen skrattar jag.


- Beeeeeerrrrrrra!
- Guuuuuurrrrrrra!? Va  göööööör du hääär?
- Ja boor här.
- Aaaa du hyyyyr på slottet?
- Nä, det e mitt.
- Läääääägg aaaav?
- Jo det e säkert. Ja e vrååååålrik.
- Hur gick de till?
- Jo ja fick meeejl från.......

Om du har missat reklamen. Kolla här. Scrolla ner lite för att titta.

Beeeeeerrrrrrra! Guuuuuurrrrrrra!? Ja e vrååååålriiiik! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0