NUMMER SEX

Nu återgår vi till ordningen.

HON VARS MAMMA SPÖAR HENNE I WORDFEUD.

I Familjen Thunberg -  En följetong om vad som händer och fötter.
Del 2

2000 eller 2001 köpte mamma familjens första mobiltelefon. Ganska sent. 2001 fick familjen Thunberg äntligen internet. Ganska sent. 2006 köpte pappa sin första mobiltelefon. Ganska sent. Den används dessutom ganska sällan. 2007 kom den första microvågsugnen in på Hagavägen i Köping. Ganska sent. Jag är alltså inte uppväxt i någon högteknologisk familj. Nej. Den är snarare teknikfientlig. För några månader sedan ringde mamma.

-Hjälp mig! Jag vill köpa en iPhone. Jag vill ha en från 3. Beställ en.

Jag blev lite förvånad. Jag beställde en. Jag försökte få mamma att spela wordfeud med mig. Hon ville inte. En dag fick jag ett sms. (Jag har visat det förut.)

"Hej igen igen, hur hittar jag dig som motspelare i alfapet"

Nu spelar mamma Wordfeud. Mot mig. Mot Henrik. Mot Josefine. Mot folk hon inte känner. Förra veckan var mamma förkyld och hemma från jobbet. Det gjorde hennes Wordfeud spelande gott. Det gjorde mitt, Henriks och antagligen alla andras spelande dåligt. HON ÄR GRYM! Det är kul. Jag unnar henne det. Typ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0