KALAS. DAG ETT.

I Köping. Dag ett av kalas. Hade jag twittrat på självaste julafton hade det förmodligen sett ut såhär.

05.45 Den minsta lilla flickan är mycket spänd på sin första julafton och vaknar nu.

10.00 Resultat av nattens pin curls. Kruuuuulligt.

10.55 Förbereder oss för första halvlek. Lugnet innan stormen. Om fem dundrar syskon och syskonbarn in.

10.30 Alla "VUXNA" äter gröt. Mamma med förtvivlan i rösten - Den som får mandeln i gröten i år MÅSTE gifta sig innan nästa jul. PUNKT!

11.50 Någon i min väldigt nära närhet fick mandeln. Det ska bli kul att gå på bröllop.

11.20 Mamma tar bilen och köper tidningen. Ett syskonbarn vill följa med, men stannar, rädd att missa tomten.

11.30 Mä! Mamma kommer tillbaka MED en tidning. VAD? HÄNDE? NU?

12.40 - Tack tomten! Jag älskar dig. Tomten är här och delar ut paket och vi är mycket nöjda.

14.30 Okej. Andra halvlek här kommer vi. Denna gång är det vi som ska dundra in. Hos mormor. På landet.

15.10 Vi missar lite av Kalle. I år. Igen. Men det är så många andra som tittar. Typ 17 stycken. Mostrar, morbröder och kusiner.

15.15 En moster frågar om det inte är fika snart. Jag tänker taktikfika. Jag tar ett glas saft.

16.00 Henrik är lite knäckt över att ingen i min släkt verkar veta vad Karl-Bertil Johnssons jul är. Ingen verkar intresserad av att se det heller.

16.20 Den mista lilla flickan får så himla många fina paket. Fast hon inga skulle ha.

17.00 Mormors köttbullar. De bästa köttbullarna. Mormor Cordts Köttbullar.

18.00 Har mormor glömt att ta fram Puffern? (Puffer=Tysk kaka) Ingen säger något. Var bara tysta.

18.50 Jag har sett två avsnitt av julkalendern. Båda gångerna har han viftat med ringen. Klappsnappar'n.

19.30 Julklappsrejs. Jag har inte fått ett enda paket. Det finns typ 50 stycken.

20.00 Julklappsrejs. Jag har inte fått ett enda paket.

20.15 Julklappsrejs. Jag har tagit (!) ett paket. En termosmugg.

20.20 Julklappsrejs. En kusin tog mitt paket.

21.00 Julklappsrejs. Jag har tagit (!) ett paket. En termosmugg.

21.05 Julklappsrejs. Den som tar min termosmugg ska döööö.

21.10 Julklappsrejs. Slut. Ingen vågade ta mitt paket. Nu kan jag dricka te på bussen.

21.30 Henrik pallar inte en Cordts-jul och fegar ur när vi äter ris ala malta.

22.30 Hemma. Jag och mamma provmålar pennorna som hon och pappa plockat till sig till barnbarnen under julklappsrejset.

23.00 GOOD NIGHT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0